dc.contributor.author | Тарасов, В. В. | |
dc.date.accessioned | 2020-09-30T07:48:37Z | |
dc.date.accessioned | 2020-10-13T11:56:25Z | |
dc.date.available | 2020-09-30T07:48:37Z | |
dc.date.available | 2020-10-13T11:56:25Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Тарасов, В. В. Особенности понимания педагогами личности учащегося с признаками гиперактивности / В. В. Тарасов // Веснік Брэсцкага універсітэта. Серыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія. – 2018. – № 1. – С. 210–215. | ru_RU |
dc.identifier.issn | 2218-029X | |
dc.identifier.uri | http://rep.brsu.by:80/handle/123456789/2116 | |
dc.description | The article presents the results of empirical study of social perception by primary school teachers of different categories of pupils. Data collection was carried out by means of a personal semantic differential. As a result of the comparative analysis it is established that understanding the personality of the pupil with signs of hyperactivity in comparison with the personality of a normatively developing classmate differs in the following parameters: 1) reassessment of negative moral qualities; 2) great cognitive complexity; 3) less stereotyping. | ru_RU |
dc.description.abstract | Представлены результаты эмпирического изучения социальной перцепции педагогами начальных классов разных категорий обучающихся. Сбор данных осуществлялся посредством личностного семантического дифференциала. В итоге сравнительного анализа установлено, что понимание личности учащегося с признаками гиперактивности по сравнению с личностью нормативно развивающегося одноклассника отличается по следующим параметрам: 1) переоценка негативных нравственных качеств; 2) большая когнитивная сложность; 3) меньшая стереотипизированность. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | БрГУ имени А.С. Пушкина | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія; | |
dc.title | Особенности понимания педагогами личности учащегося с признаками гиперактивности | ru_RU |
dc.title.alternative | Peculiarities of Teachers’ Understanding of the Personality of a Pupil with Signs of Hyperactivity | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |