dc.contributor.author | Гурбо, Н. И. | |
dc.date.accessioned | 2020-09-29T09:22:32Z | |
dc.date.accessioned | 2020-10-13T12:14:50Z | |
dc.date.available | 2020-09-29T09:22:32Z | |
dc.date.available | 2020-10-13T12:14:50Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Гурбо, Н. И. Развитие ребенка с пренатального периода до одного года средствами музыкального искусства / Н. И. Гурбо // Веснік Брэсцкага універсітэта. Серыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія. – 2017. – № 1. – С. 125–132. | ru_RU |
dc.identifier.issn | 2218-029X | |
dc.identifier.uri | http://rep.brsu.by:80/handle/123456789/1986 | |
dc.description | Modern science acknowledges stimulating music impact on evolution of child’s brain and excitatory system during prenatal period. The author distinguishes the following age periods in early musical development of children: prenatal, from newborn to three months, from 3 to 6 months and from 6 months to 1 year. The article contains principles of choosing musical instruments for children, list of musical compositions, and also tone
qualities characteristics of different musical instruments, which provide success of newborn’s intellectual and emotional development. The role of cultural musical surroundings and task-oriented parents’ and teachers’ actions in early musical child’s development is noticed: special exercises, verbal communication, vocalization, dialogization of musical intonation, primary skills of playing music instruments (clusters and isolated sounds). | ru_RU |
dc.description.abstract | Современная наука признает стимулирующее воздействие музыки на развитие мозга и нервной системы ребенка в пренатальный период. Выделены следующие возрастные периоды в раннем музыкальном развитии детей: пренатальный, от рождения до 3 месяцев, от 3 до 6 месяцев и от 6 месяцев до 1 года. Рассмотрены принципы отбора музыкальных произведений для ребенка, приведен их список. Охарактеризованы тембры различных музыкальных инструментов, обеспечивающие успешность интеллектуального и эмоционального развития младенца. Отмечается роль культурной музыкальной среды и целенаправленных действий родителей и воспитателей в раннем музыкальном развитии ребенка: выполнение специальных упражнений, вербальное общение, вокализация, диалогизация музыкальной интонации, первичные навыки игры на музыкальных инструментах (кластеры и изолированные звуки). | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | БрГУ имени А.С. Пушкина | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія; | |
dc.title | Развитие ребенка с пренатального периода до одного года средствами музыкального искусства | ru_RU |
dc.title.alternative | Development of a Child from the Prenatal Period to One Year by Means of Musical Art | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |