Показать сокращенную информацию
Профессиональная культура педагога-музыканта: операционализация предмета исследования
dc.contributor.author | Захарчук, А. М. | |
dc.date.accessioned | 2020-10-01T12:25:57Z | |
dc.date.accessioned | 2020-10-13T12:15:29Z | |
dc.date.available | 2020-10-01T12:25:57Z | |
dc.date.available | 2020-10-13T12:15:29Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Захарчук, А. М. Профессиональная культура педагога-музыканта: операционализация предмета исследования / А. М. Захарчук // Веснік Брэсцкага універсітэта. Серыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія. – 2019. – № 2. – С. 108– 115. | ru_RU |
dc.identifier.issn | 2218-029X | |
dc.identifier.uri | http://rep.brsu.by:80/handle/123456789/2462 | |
dc.description | The article addresses the important problem of modern music pedagogy – the quality preparation of a teacher-musician. Vocational training requires improvement in the light of ongoing sociocultural changes. The purpose of the article is to clarify the concept of professional culture of a teacher-musician and to identify the criteria and conditions for its formation. In the article, on the basis of theoretical analyses, we have concretized the definition of the professional culture of a music teacher; we determined the content of the investigated phenomenon, denoted levels, identified criteria and indicators of the formation of the professional culture of a music teacher; examined the conditions ensuring the effective formation of professionally significant qualities of a specialist. | ru_RU |
dc.description.abstract | Рассматривается проблема современной музыкальной педагогики – качественная подготовка педагога-музыканта с учетом происходящих социокультурных изменений. Уточняется понятие профессиональной культуры педагога-музыканта, определяются критерии и условия ее формирования. На основе теоретического анализа конкретизирована дефиниция «профессиональная культура педагога-музыканта»; определено содержание исследуемого феномена, обозначены уровни, выявлены критерии и показатели сформированности профессиональной культуры педагога-музыканта. Рассмотрена музыкальная среда как условие эффективного формирования профессионально значимых качеств специалиста. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | БрГУ имени А.С. Пушкина | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія; | |
dc.title | Профессиональная культура педагога-музыканта: операционализация предмета исследования | ru_RU |
dc.title.alternative | Professional Culture of a Teacher-Musician: Operationalization of the Research Subject | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |