Показать сокращенную информацию
Методические особенности включения методологических знаний в структуру систематического курса геометрии
dc.contributor.author | Федорова, Л.В. | |
dc.date.accessioned | 2020-09-29T09:18:45Z | |
dc.date.accessioned | 2020-10-13T12:14:50Z | |
dc.date.available | 2020-09-29T09:18:45Z | |
dc.date.available | 2020-10-13T12:14:50Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Федорова, Л. В. Методические особенности включения методологических знаний в структуру систематического курса геометрии / Л. В. Федорова // Веснік Брэсцкага універсітэта. Серыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія. – 2017. – № 1. – С. 118–124. | ru_RU |
dc.identifier.issn | 2218-029X | |
dc.identifier.uri | http://rep.brsu.by:80/handle/123456789/1984 | |
dc.description | The article is devoted to the problem of forming methodological knowledge of students in the study of the systematic course of geometry. Based on the analysis of psycho-pedagogical and scientific-methodological literature, approaches to the formation of methodological knowledge among schoolchildren are highlighted. Within the framework of the dissertation research the author reveals the approach to the formation of methodological knowledge of students, based on the inclusion of methodological knowledge in the content of geometry through the allocation of them in small information blocks and integration into geometric material and through the inclusion of methodological knowledge directly in the composition of geometric knowledge. In the context of the selected approach, the author describes the methodological features of including methodological knowledge in the structure of a systematic course of geometry. | ru_RU |
dc.description.abstract | На основе анализа психолого-педагогической и научно-методической литературы выделены подходы к формированию методологических знаний школьников. Раскрыт подход к формированию методологических знаний учащихся, основанный на включении этих знаний в содержание геометрии через выделение в небольшие информационные блоки и внедрение в геометрический материал, а также через включение методологических знаний непосредственно в состав геометрических знаний. В контексте выделенного подхода описаны методические особенности включения методологических знаний в структуру систематического курса геометрии. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | БрГУ имени А.С. Пушкина | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія; | |
dc.title | Методические особенности включения методологических знаний в структуру систематического курса геометрии | ru_RU |
dc.title.alternative | Methodical Features of Inclusion of Methodological Knowledge in Structure of a Regular Course of Geometry | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |