Показать сокращенную информацию
Принятие имплицитных теорий студентами с различным уровнем осознанной регуляции учебной деятельности
dc.contributor.author | Галузо, П. Р. | |
dc.date.accessioned | 2020-09-25T07:29:49Z | |
dc.date.available | 2020-09-25T07:29:49Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Галузо, П. Р. Принятие имплицитных теорий студентами с различным уровнем осознанной регуляции учебной деятельности / П. Р. Галузо // Веснік Брэсцкага універсітэта. Серыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія. - 2013. – № 1. – С. 158–167. | ru_RU |
dc.identifier.issn | 2218-029X | |
dc.identifier.uri | http://rep.brsu.by:80/handle/123456789/1520 | |
dc.description | Given the subjective approach, the article describes the interrelation of subjectively accepted implicit theories and personal self-regulation of studying process by university students. A number of hypotheses on interrelation principles between consciousness regulation process and subjective ideas on possible intelligence and personal development of students as true subjects of studying process depending on the level of their conscious self-regulation of studying process are examined on the ground of empirical data. There were specified the primary interrelations of personal conscious self-regulation of studying process that are the following: subjects with low level regulation process with implicit theory «self-evaluation of studying process»; subjects with medium level of regulation process with implicit theory «objectives of studying process»; subjects with high level of regulation process with implicit theories «expanding intelligence» and «self-evaluation of studying process». There was also specified the direction and the degree of mutual influence of certain regulatory processes of conscious self-regulation system of a studying process’s subject and the implicit theories accepted by a subject. | ru_RU |
dc.description.abstract | В статье с позиций субъектного подхода рассматривается взаимосвязь субъективно принимаемых имплицитных теорий и личностной осознанной регуляции учебной деятельности у студентов вуза. На эмпирическом материале проверяется ряд гипотез о закономерностях взаимосвязи регуляторики сознания и субъективных представлений о возможностях развития интеллекта и личности у студентов как субъектов учебной деятельности в зависимости от уровня развития у них осознанной регуляции учения. Установлены преимущественные взаимосвязи личностной осознанной регуляции учебной деятельности: у субъектов с низким уровнем регуляции с имплицитной теорией «самооценка обучения»; у субъектов со средним уровнем регуляции с имплицитной теорией «цели обучения»; у субъектов с высоким уровнем регуляции с имплицитными теориями «наращиваемый интеллект», «цели обучения» и «самооценка обучения». Выявлена направленность и степень взаимного влияния отдельных регуляторных процессов системы осознанной саморегуляции субъекта учебной деятельности и принимаемых им имплицитных теорий. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | БрГУ имени А.С. Пушкина | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія; | |
dc.title | Принятие имплицитных теорий студентами с различным уровнем осознанной регуляции учебной деятельности | ru_RU |
dc.title.alternative | Acceptance of Implicit Theories by Students being on Different Levels of Conscious Self-regulation of Studying Process | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |