Show simple item record

dc.contributor.authorСтаровойтова, Д. А.
dc.date.accessioned2020-09-23T12:52:49Z
dc.date.available2020-09-23T12:52:49Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationСтаровойтова, Д. А. Сущность и нормы педагогического проектирования / Д. А. Старовойтова // Веснік Брэсцкага універсітэта. Серыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія. – 2011. – № 1. – С. 87–99.ru_RU
dc.identifier.issn2218-029X
dc.identifier.urihttp://rep.brsu.by:80/handle/123456789/1103
dc.descriptionAnnotation: the dynamic and intensive character of socio-cultural sphere, the internationalization and integration of education, the realization of the competence model of education, and the necessity of unconditional provision of educational standards bring about the need for elaborating new demands for the standard of training future educationalists in the field of humanities. One of the priorities of such training is the formation of their projecting culture. The article deals with the specific character of humanitarian projecting in the contemporary socio-cultural context. It also covers a number of aspects: the essentials of pedagogical projecting (its scientific capacity, integrated character (synthetic procedure), the «regime of development» of educational system, the standard and efficiency of pedagogical process, the formulation and solution of theoretical and practical pedagogical problems, the reflection on procedure and results, the means of development and self-development of projecting individuals, cultural context (values, meanings), the elaboration and realization of a project, etc.). The author describes the norms and procedures of projecting the pedagogical process.ru_RU
dc.description.abstractДинамичность и интенсивность социокультурной сферы, интернационализация и интеграция образования, реализация компетентностной модели образования, необходимость безусловного обеспечения качества образования обусловливают разработку новых требований к уровню подготовки будущих педагогов-гуманитариев, одним из приоритетов подготовки которых является формирование у них проектной культуры. В статье рассматривается специфика гуманитарного проектирования в современном социокультурном контексте, раскрываются сущностные признаки педагогического проектирования (наукоёмкость, интегрированный характер (синтетическая процедура), «режим развития» образовательной системы, качество и эффективность педагогического процесса, формулирование и решение теоретических и практических педагогических задач, рефлексия процедуры и результатов, средство развития и саморазвития субъектов проектирования, культурный контекст (ценности, смыслы), разработка и реализация проекта и др.), описываются нормы и процедуры проектирования педагогического процесса.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherБрГУ имени А.С. Пушкинаru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія;
dc.titleСущность и нормы педагогического проектированияru_RU
dc.title.alternativeThe essence and norms of pedagogical projectingru_RU
dc.typeArticleru_RU


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record