БЕЛАРУСКАМОЎНЫ МЕДЫЯДЫСКУРС МОДЫ: ЛЕКСІЧНЫ АСПЕКТ
Abstract
Гэта даследаванне, заснаванае на аналізе тэкстаў партала zviazda.by (2025 г.), накіравана на выяўленне лексічных асаблівасцей дыскурсу моды, які выступае як гібрыдная з’ява, таму што спалучае рысы медыякамунікацыі і прафесійнай моднай індустрыі. Матэрыял паказаў, што ядро дыскурсу фарміруецца праз тэрміналагічныя намінацыі абутку, адзення, аксесуараў, тканін (лоферы; блэйзер, джогеры; авіятары; дэнім, шыфон) і іх характарыстык: колеру (адценні кавы, мока, горкага шакаладу), фактуры (грубы, плісіраваны), сілуэту (прамы, расклёшаны), стылю (гранж, прэпі) і інш. Адметнымі рысамі дыскурсу моды з’яўляюцца высокая частотнасць англіцызмаў і ацэначнасць.
This study, based on an analysis of texts from the zviazda.by portal (2025), aims to identify the lexical features of fashion discourse, which functions as a hybrid phenomenon combining traits of media communication and the professional fashion industry. The material revealed that the core of the discourse is formed by terminological nominations of footwear, clothing, accessories, fabrics (лоферы; блэйзер, джогеры; авіятары; дэнім, шыфон), and their characteristics: colour (адценні кавы, мока, горкага шакаладу), texture (грубы, плісіраваны), silhouette (прамы, расклёшаны), style (гранж, прэпі), etc. The distinctive features of fashion discourse are high frequency of Anglicisms and evaluativity.
