Показать сокращенную информацию
Модель педагогического обеспечения формирования субъектно-профессиональной позиции будущих педагогов
dc.contributor.author | Шиманчик, М. С. | |
dc.date.accessioned | 2020-09-30T14:16:58Z | |
dc.date.available | 2020-09-30T14:16:58Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Шиманчик, М. С. Модель педагогического обеспечения формирования субъектно-профессиональной позиции будущих педагогов / М. С. Шиманчик // Веснік Брэсцкага універсітэта. Серыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія. – 2018. – № 2. – С. 155–165. | ru_RU |
dc.identifier.issn | 2218-029X | |
dc.identifier.uri | http://rep.brsu.by:80/handle/123456789/2305 | |
dc.description | The article presents the model of pedagogical support of the formation of subject-professional position (SPP) of future teachers, its components. The main attention is paid to the disclosure of the methodological foundations of the formation of the SPP of future teachers. At the philosophical level, the basis for the development of pedagogical support is the teaching of existentialism. The methodological basis for the development of pedagogical support is axiological, systemic, subject-activity, acmeological approaches, where the axiological approach is the backbone. The article also discusses the pedagogical tools-resources and the conditions for the formation of the future teacher’s SPP. | ru_RU |
dc.description.abstract | Представлена модель педагогического обеспечения формирования субъектно-профессиональной позиции будущих педагогов, ее составляющие. Раскрыты методологические основания формирования субъектно-профессиональной позиции будущих педагогов. Философской основой разработки педагогического обеспечения является учение экзистенциализма, методологическую основу педагогического обеспечения составляют аксиологический, системный, субъектно-деятельностный, акмеологический подходы, где системообразующим является аксиологический подход. Определены также педагогические средства-ресурсы и условия формирования субъектно-профессиональной позиции будущего педагога. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | БрГУ имени А.С. Пушкина | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія; | |
dc.title | Модель педагогического обеспечения формирования субъектно-профессиональной позиции будущих педагогов | ru_RU |
dc.title.alternative | The Model of Pedagogical Support of the Formation of Subject-Professional Position of Future Teachers | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |