Show simple item record

dc.contributor.authorМедведская, Елена Ивановна
dc.date.accessioned2020-09-29T11:52:26Z
dc.date.available2020-09-29T11:52:26Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationМедведская, Е. И. К проблеме методологии образования поколения Z / Е. И. Медведская // Научные труды Республиканского института высшей школы. Исторические и психолого-педагогические науки : сб. науч. ст. в 3 ч. Вып. 20. – Ч.3. – Минск, 2020. – С. 203–211.ru_RU
dc.identifier.issn2077-4885
dc.identifier.urihttp://rep.brsu.by:80/handle/123456789/2019
dc.descriptionChanges in educational practice are discussed from the perspective o f understanding a person as the final product o f the education system. The results of studies of cognitive activity of generation Z representatives (technological skills, changes in brain activity, the specifics of individual cognitive processes) are systematized. On this basis, a humanitarian assessment of the importance of different methodological positions for the development of the subject of education is carried out. The option of developing psychotechnologies for the development ofparameters of cognitive activity that are deficient for students of a new generation is substantiated.ru_RU
dc.description.abstractИзменения образовательной практики обсуждаются с позиции понимания человека как итогового продукта системы образования. Систематизированы результаты исследований познавательной деятельности представителей поколения Z: собственно технологические навыки, изменения мозговой активности, специфика отдельных познавательных процессов. На этой основе осуществляется гуманитарная оценка значения разных методологических позиций для развития субъекта образования. Обосновывается вариант разработки психотехнологий развития дефицитарных для студентов нового поколения параметров познавательной деятельности.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherРИВШru_RU
dc.relation.ispartofseriesИсторические и психолого-педагогические науки;
dc.subjectобразованиеru_RU
dc.subjectсубъект образованияru_RU
dc.subjectцифровое поколениеru_RU
dc.subjectпознавательная деятельностьru_RU
dc.subjecteducationru_RU
dc.subjectsubject of educationru_RU
dc.subjectdigital generationru_RU
dc.subjectcognitive activityru_RU
dc.titleК ПРОБЛЕМЕ МЕТОДОЛОГИИ ОБРАЗОВАНИЯ ПОКОЛЕНИЯ Zru_RU
dc.title.alternativeТО THE PROBLEM OF THE EDUCATION METHODOLOGY OF GENERATION Zru_RU
dc.typeArticleru_RU


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record