Показать сокращенную информацию
Улучшение восприятия материала путем использования иллюстративных средств в процессе изучения естественных наук
dc.contributor.author | Бодненко, Д. М. | |
dc.contributor.author | Радченко, С. П. | |
dc.contributor.author | Самойленко, В. Г. | |
dc.date.accessioned | 2020-09-29T09:05:13Z | |
dc.date.available | 2020-09-29T09:05:13Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Бодненко, Д.М. Улучшение восприятия материала путем использования иллюстративных средств в процессе изучения естественных наук / Д. М. Бодненко, С. П. Радченко, В. Г. Самойленко // Веснік Брэсцкага універсітэта. Серыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія. – 2017. – № 1. – С. 81–89. | ru_RU |
dc.identifier.issn | 2218-029X | |
dc.identifier.uri | http://rep.brsu.by:80/handle/123456789/1971 | |
dc.description | In this article a number of important issues related to improving the efficiency of the use of illustrations in learning of natural sciences are highlighted. The problem of clarity in the modern higher school is that in many studies its principles are formulated in a rather general form. They naturally have a right to exist, but do not always give adequate effect to the specific courses that have a particular specificity. In the study of natural sciences abstract component comes to the fore and require further research with a methodical, logical, psychological and other perspectives. In the study conducted by the authors the attempt is made to specify the basics of visual images using to improve the perception of the theoretical material in such sciences as physics and mathematics. The authors do not believe to the conclusions made in the article be the final so the study of this question can be continued in the direction of accumulation of factual material as well as greater specificity and binding characteristics of the presentation of certain scientific disciplines. | ru_RU |
dc.description.abstract | Рассмотрен ряд важных вопросов, связанных с повышением эффективности использования иллюстраций в процессе изучения естественных наук. Проблема наглядности в современной высшей школе состоит в том, что во многих исследованиях ее принципы формулируются в достаточно общей форме. Они имеют право на существование, однако не всегда дают достаточный эффект в конкретных курсах, имеющих определенную специфику. При изучении естественных наук абстрактная составляющая выходит на первый план и требует дополнительного рассмотрения с методической, логической, психологической и других точек зрения. Предпринята попытка конкретизировать основные принципы использования зрительных образов для улучшения восприятия теоретического материала в таких науках, как физика и математика. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | БрГУ имени А.С. Пушкина | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія; | |
dc.title | Улучшение восприятия материала путем использования иллюстративных средств в процессе изучения естественных наук | ru_RU |
dc.title.alternative | Improving the Perception of Material Through the Use of Illustrative Tools in the Process of Studying Natural Sciences | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |