Показать сокращенную информацию

dc.contributor.authorОсипова, М. П.
dc.date.accessioned2020-09-29T07:12:42Z
dc.date.available2020-09-29T07:12:42Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationОсипова, М. П. Теоретико-методические основы проектирования педагогического взаимодействия с семьей / М. П. Осипова // Веснік Брэсцкага універсітэта. Серыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія. – 2016. – № 2. – С. 97–103.ru_RU
dc.identifier.issn2218-029X
dc.identifier.urihttp://rep.brsu.by:80/handle/123456789/1923
dc.descriptionThe urgency of the problem of pedagogical interaction with the family is substantiated. The state of this problem in scientific and methodical literature, as well as in the practice of general secondary education institutions is analyzed. The author reveals theoretical bases of designing of pedagogical interaction with the family by which it is advisable to be guided when working out the main directions of psychological and pedagogical education and training of pupils’ parents. The methodical aspects of designing which form the basis of the development of the author’s variation program of pedagogical interaction with the family are characterized. Taking into account the empirical data of ascertaining and formative stages of pedagogical experiment the author presents the position on determining the components of the program on pedagogical interaction with the family as a document: the purpose and objectives; conceptual positions; principles (as the regulatory mechanisms of activity); the main directions and forms of work; scientific and methodical provision.ru_RU
dc.description.abstractОбоснована актуальность проблемы педагогического взаимодействия с семьей. Проанализировано состояние данной проблемы в научно-методической литературе, а также в практике работы учреждений общего среднего образования. Раскрыты теоретические основания проектирования педагогического взаимодействия с семьей, на которые целесообразно ориентироваться при определении основных направлений психолого-педагогического просвещения и обучения родителей учащихся. Охарактеризованы методические аспекты проектирования, составляющие основу при разработке авторской вариативной программы педагогического взаимодействия с семьей. С учетом эмпирических данных констатирующего и формирующего этапов педагогического эксперимента представлена позиция по определению компонентов программы педагогического взаимодействия с семьей как документа: цель и задачи; концептуальные положения; принципы (как регулятивные механизмы деятельности); основные направления и формы работы; научно-методическое обеспечение.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherБрГУ имени А.С. Пушкинаru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія;
dc.titleТеоретико-методические основы проектирования педагогического взаимодействия с семьейru_RU
dc.title.alternativeTheoretical and Methodical Bases of Designing Pedagogical Interaction with Pupil’s Familyru_RU
dc.typeArticleru_RU


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию