Show simple item record

dc.contributor.authorСивашинская, Елена Феликсовна
dc.date.accessioned2020-09-25T13:50:23Z
dc.date.available2020-09-25T13:50:23Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationСивашинская, Е. Ф. Педагогические условия инклюзивного образования детей с синдромом Аспергера / Е. Ф. Сивашинская // Веснік Брэсцкага універсітэта. Серыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія. - 2014. - № 2. - С. 74 - 79.ru_RU
dc.identifier.issn2218-029X
dc.identifier.urihttp://rep.brsu.by:80/handle/123456789/1682
dc.descriptionThe article reveals the features and pedagogical conditions for inclusive education of children affected by Asperger’s syndrome (SA). The concept of inclusive education is clarified in the article. It proves the necessity of improving the competence of the teachers working at general secondary education establishments in teaching students affected by Asperger's syndrome. The article contains a brief description of the SA as autistic spectrum disorders and describes the corresponding inclusive educational environment. Some theoretical and practical aspects of inclusion of children affected by Asperger’s syndrome are provided in the article.ru_RU
dc.description.abstractВ статье раскрываются особенности и педагогические условия инклюзивного образования детей с синдромом Аспергера. Уточняется понятие инклюзивного образования,обосновывается необходимость повышения компетентности учителей учреждений общего среднего образования в области обучения и воспитания учащихся с синдромом Аспергера. Приводится краткая характеристика СА как нарушения развития аутистического спектра и описывается инклюзивная образовательная среда для детей с данным нарушением. Раскрываются некоторые теоретические и практические аспекты инклюзии детей с синдромом Аспергера в учебные заведения.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherБрГУ имени А.С. Пушкинаru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія;
dc.titleПедагогические условия инклюзивного образования детей с синдромом Аспергераru_RU
dc.title.alternativePedagogical Conditions of Inclusive Education of Children Affected by Asperger’s Syndromeru_RU
dc.typeArticleru_RU


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record