Show simple item record

dc.contributor.authorАлександрович, Т.В.
dc.contributor.authorМогорита, Л. В.
dc.date.accessioned2020-09-25T13:55:42Z
dc.date.available2020-09-25T13:55:42Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationАлександрович, Т. В. Психолого-педагогические условия адаптации детей раннего возраста к учреждению дошкольного образования / Т. В. Александрович, Л. В. Могорита // Веснік Брэсцкага універсітэта. Серыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія. - 2014. - № 2. - С. 88 - 97.ru_RU
dc.identifier.issn2218-029X
dc.identifier.urihttp://rep.brsu.by:80/handle/123456789/1684
dc.descriptionThe article reveals the essence of the phenomenon of «adaptation», defines the concept of «infants’ adaptation to the establishment of preschool education», analyzes factors that influence the course of the adaptation process. On the basis of certain theoretical bases the structural and functional model of organization of children’s adaptation period to the conditions of the establishment of preschool education and the program of interaction of preschool teachers in adaptive group for short-term stay of children with parents, called «Baby», were developed. The model includes objective, substantive, procedural and methodological, organizational and methodical, and effective and evaluative units and aims to amplify the interaction of teachers and children with parents in special conditions.ru_RU
dc.description.abstractВ статье раскрывается сущность феномена «адаптация», определяется понятие «адаптация детей раннего возраста к учреждению дошкольного образования», анализируются факторы, влияющие на течение адаптационного процесса. Исходя из определенных теоретических оснований разработана структурно-функциональная модель организации адаптационного периода детей к условиям учреждения дошкольного образования и программа взаимодействия педагогов учреждения дошкольного образования в адаптационной группе кратковременного пребывания детей с родителями «Кроха». Модель включает целевой, содержательный, процессуально-методический, организационно-методический и результативно-оценочный блоки и направлена на амплификацию взаимодействия педагогов с детьми и родителями в специально созданных условиях.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherБрГУ имени А.С. Пушкинаru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія;
dc.titleПсихолого-педагогические условия адаптации детей раннего возраста к учреждению дошкольного образованияru_RU
dc.title.alternativePsychological and Pedagogical Conditions of Infants’ Adaptation to the Establishment of Preschool Educationru_RU
dc.typeArticleru_RU


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record