Показать сокращенную информацию

dc.contributor.authorНичипорук, Е. А.
dc.date.accessioned2020-09-25T07:37:07Z
dc.date.available2020-09-25T07:37:07Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationНичипорук, Е. А. Репрезентация у родителей и педагогов эмоциональной стороны взаимодействия с детьми дошкольного возраста / Е. А. Ничипорук // Веснік Брэсцкага універсітэта. Серыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія. – 2013. – № 1. – С. 178–185.ru_RU
dc.identifier.issn2218-029X
dc.identifier.urihttp://rep.brsu.by:80/handle/123456789/1525
dc.descriptionIn this article there have been made an attempt to reveal the peculiarities of the representation of the emotional side of cooperation between parents and pedagogues with a child of late preschool age. In the theoretical approach the problem of examination of the emotional side of cooperation between the significant adults with children have been worked out not enough. There is no single approach to understanding of substantial features of peculiarities of the emotional side of cooperation between the significant adults with a child of preschool age. According to the materials of empirical research it’s obvious that different characteristics which have been worked out for the description of emotional side of the «child/parent» model of cooperation can be used during the examination of the peculiarities of the emotional side of cooperation between the pedagogue and a child. The findings allowed to reveal the peculiarities of the representation of the main characteristics of the emotional side of the cooperation between the child of preschool age with both parents and pedagogues. It’s showed that the notion of the emotional side of cooperation of parents and pedagogues has a number of differences; the degree of manifestation of all characteristics of the emotional side of parents’ cooperation with a child is higher then pedagogues have. It’s stated the necessity of search of the way of development of the pedagogues’ professional competence and increase of parents’ psychoeducational competence.ru_RU
dc.description.abstractВ статье предпринята попытка выявить особенности репрезентации эмоциональной стороны взаимодействия родителей и педагогов с ребенком старшего дошкольного возраста. В теоретическом плане проблема изучения эмоциональной стороны взаимодействия значимых взрослых с детьми проработана недостаточно, отсутствует единый подход к пониманию содержательных характеристик особенностей эмоциональной стороны взаимодействия значимых взрослых с ребенком-дошкольником. На материале эмпирического исследования показано, что при изучении особенностей эмоциональной стороны взаимодействия педагога с ребенком могут быть использованы характеристики, разработанные для описания эмоциональной стороны детско-родительского взаимодействия. Полученные данные позволили выявить особенности репрезентаций основных характеристик эмоциональной стороны взаимодействия с ребенком-дошкольником как у родителей, так и у педагогов. Показано, что представления об эмоциональной стороне взаимодействия у родителей и педагогов имеют ряд различий; степень выраженности всех характеристик эмоциональной стороны взаимодействия с ребенком у родителей выше, чем у педагогов. Констатируется необходимость поиска путей развития профессиональной компетентности педагогов и повышения психолого-педагогической грамотности родителей.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherБрГУ имени А.С. Пушкинаru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія;
dc.titleРепрезентация у родителей и педагогов эмоциональной стороны взаимодействия с детьми дошкольного возрастаru_RU
dc.title.alternativeThe Parents’ and Pedagogues’ Representation of the Emotional Side of the Cooperation with Children of Preschool Ageru_RU
dc.typeArticleru_RU


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию