Show simple item record

dc.contributor.authorСивашинская, Елена Феликсовна
dc.date.accessioned2020-09-29T13:38:24Z
dc.date.available2020-09-29T13:38:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationСивашинская, Е.Ф. Педагогические условия инклюзивного образования студентов с нарушениями аутистического спектра / Е.Ф. Сивашинская // Веснік Брэсцкага універсітэта. Серыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія. - 2017. - № 2. - С. 117 - 125.ru_RU
dc.identifier.issn2218-029X
dc.identifier.urihttp://rep.brsu.by:80/handle/123456789/2035
dc.descriptionThe article reveals some theoretical and practical aspects of inclusive education of students with autism spectrum disorders who are enrolled in higher education establishments. The concept of inclusive higher education is clarified in the article. It proves the necessity of improving the inclusive competence of University teachers. The article contains a brief description of Asperger’s syndrome as autism spectrum disorder and describes specificity of its manifestation in adolescence. The main pedagogical conditions of a successful educational inclusion of such students are defined. The adaptive educational environment corresponding to their special educational needs is described.ru_RU
dc.description.abstractРаскрываются основные теоретические и практические аспекты инклюзивного образования студентов с нарушениями аутистического спектра. Уточняется понятие инклюзивного высшего образования. Обосновывается необходимость повышения инклюзивной компетентности педагогических работников учреждений высшего образования. Приводится краткая характеристика синдрома Аспергера как одного из нарушений аутистического спектра, раскрывается специфика его проявления в юношеском возрасте. Определяются педагогические условия образовательной инклюзии студентов с данным нарушением, описывается адаптивная образовательная среда, соответствующая их особым образовательным потребностям.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherБрГУ имени А.С. Пушкинаru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія;
dc.titleПедагогические условия инклюзивного образования студентов с нарушениями аутистического спектраru_RU
dc.title.alternativePedagogical Conditions of Inclusive Education of Students with Autism Spectrum Disordersru_RU
dc.typeArticleru_RU


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record