Показать сокращенную информацию

dc.contributor.authorКазаручик, Галина Николаевна
dc.date.accessioned2020-09-29T13:35:28Z
dc.date.available2020-09-29T13:35:28Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationКазаручик, Г. Н. Формирование словаря антонимов у детей старшего дошкольного возраста с общим недоразвитием речи / Г. Н. Казаручик // Веснік Брэсцкага універсітэта. Серыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія. – 2017. – № 2. – С. 106–116.ru_RU
dc.identifier.issn2218-029X
dc.identifier.urihttp://rep.brsu.by:80/handle/123456789/2034
dc.descriptionThe essence of the general underdevelopment of speech, its manifestation in children of senior preschool age, and also the feature of mental development in high preschool children with the general underdevelopment of the speech is revealed in the article. The author justifies the significance of mastering in preschool children the antonymous comparisons in development of all sides of speech: phonetic-phonemic, grammatical system of speech, lexical inventory, the downlink speech. The opportunities and difficulties of formation of the dictionary of antonyms in children of senior preschool age with the general underdevelopment of speech are described in the article. Based on the results of empirical research the author gives the comparative characteristics of assimilation of the dictionary of antonyms by children of senior preschool age with the general underdevelopment of speech and normal speech development. The methodical recommendations about formation of the dictionary of antonyms in children of senior preschool age with the general underdevelopment of speech are provided in the article.ru_RU
dc.description.abstractРаскрывается сущность общего недоразвития речи, его проявления у детей старшего дошкольного возраста, а также особенности психического развития старших дошкольников с общим недоразвитием речи. Обоснована значимость овладения дошкольниками антонимическими сопоставлениями в развитии всех сторон речи: фонетико-фонематического, грамматического строя речи, лексического запаса, связности речи. Описаны возможности и трудности формирования словаря антонимов у детей старшего дошкольного возраста с общим недоразвитием речи. На основании результатов эмпирического исследования дается сравнительная характеристика усвоения словаря антонимов детьми старшего дошкольного возраста с общим недоразвитием речи и нормальным речевым развитием. Представлены методические рекомендации по формированию словаря антонимов у детей старшего дошкольного возраста с общим недоразвитием речи.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherБрГУ имени А.С. Пушкинаru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерыя 3. Філалогія. Педагогіка. Псіхалогія;
dc.titleФормирование словаря антонимов у детей старшего дошкольного возраста с общим недоразвитием речиru_RU
dc.title.alternativeFormation of the Dictionary of Antonyms in Children of Senior Preschool Age with General Underdevelopment of Speechru_RU
dc.typeArticleru_RU


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию