Псіхолага-педагагічная падтрымка прафесійнага самавызначэння ў юнацкім узросце: змест і спосабы арганізацыі
Abstract
У артыкуле раскрываюцца змест і спосабы арганізацыі педагагічнай падтрымкі прафесійнага самавызначэння ў юнацкім узросце. Сярод іх інфармацыйна-экспертная, эмацыянальна-энергетызаваная, прафесійна-дзейсная, асобасна-развіццёвая падтрымка.
Псіхолага-педагагічная падтрымка разглядаецца як з’ява, працэс і вынік планамерных псіхолага-педагагічных узаемадзеянняў, якія служаць развіццю пазітыўнай скіраванасці асобы, яе мэт і матываў адносін да ўласнага жыцця і прафесійнай кар’еры.
Тэхналогія арганізацыі прафесійнага самавызначэння прадстаўлена як псіхолага-педагагічная падтрымка развіцця і самаразвіцця, карэкцыя індывідуальнага развіцця, выбару каштоўнасцяў, стымуляванне самаразвіцця.
Асоба аптанта і працэс яе прафесійнага самавызначэння даследуюцца як складаныя самаарганізаваныя сістэмы, якія могуць існаваць толькі ва ўмовах разнастайнасці, выпадковасці, спантаннасці і непрадбачанасці. Задача педагога заключаецца ў тым, каб знайсці механізм кіравання такімі сістэмамі і адпаведныя для гэтага метады і сродкі.